FluCX: klantbeleving en lean six sigma
06 - 52 02 03 39

Diensten

01

De dienstverlening van FluCX

Klantbelevingsstrategie met Customer Journey Mapping

Klantbelevingsstrategie met Customer Journey Mapping

Klanten verlangen steeds meer van hun leveranciers en ook steeds sneller.  Met alle beschikbare contactmiddelen is het verwachtingspatroon steeds hoger.

Wilt u uw bedrijf inspelen op de verwachtingen van uw klanten, dan is de eerste stap om de behoeften te leren kennen! Niet verbeteren wat mogelijk is binnen uw mogelijkheden, maar luisteren naar de wensen van de klant. De Zappo’s, Coolblue’s en Bol.com’s van vandaag weten wat hun klant wil en zijn in staat om dit op zo’n manier in te vullen dat klanten méér dan tevreden zijn.

Hoe brengen we de wensen van uw klanten in beeld?
Door het visualiseren van de klantreis en het vertalen naar een klantbelevingsstrategie ontstaat een lange termijnplan met als doel om de contacten met de klant en de momenten die er voor de klant toe doen (moment van de waarheid) in lijn te brengen met de merkwaarden en de bedrijfsdoelstellingen.

In enkele workshops ontstaat een Customer Journey Map.
customer-journy-map

Vraag het de klant!
Aan de hand van observaties, klantbelevingsinterviews en ander onderzoek vullen we de reis die de klant maakt steeds verder aan. Op deze wijze valideren we vanuit de belevingswereld van de klant.
Met name door semi-gestructureerde belevingsinterviews wordt het steeds duidelijker welke momenten van de waarheid voor uw klanten belangrijk zijn en waarom.

De klantbelevingsstrategie vormen we door de klantreis te visualiseren en door het genereren van ideeën voor diensten en producten die de klant echt raken.

Implementeren van de klantbelevingsstrategie
Door deze strategie te implementeren en te blijven meten of de aanpassingen de gewenste klantbeleving tot stand brengen ontstaat een optimale klantbeleving.

Graag help ik u met het verkrijgen van inzicht in de behoeften van uw klanten.